REDIGERA DIN RÖST!

Hej , det har vart några som har undrat över hur jag redigerar rösten i mina videos.

Ljudet i mina videos gör jag om i ett program som kallas Audacity.
Ett program som du måste ladda ner.
Du kan ladda ner audacity GRATIS HÄR!

När nerladdningen är klar så tar du upp audacity.
Och du måste ha en mic som tar in ljudet.

När du spelat in ljudet markerar du den bit av ljudet du vill redigera rösten på.

När du markerat ljudet klickar du sedan på effect.


När du klickat på effect kommer det fram massa olika förslag på olika effekter.
Du klickar på ändra tonhöjd.



Då kommer det fram redigeringen. Där du antingen väljer där upp ifall den ska vara mörk eller ljus röst. Eller så väljer du att dra den lilla rektangeln antingen åt vänster som det då blir en mörkare röst eller åt höger där det blir en ljusare röst.



Sedan klickar du på OK och sedan lyssnar du ifall du blev nöjd.
Annars ändrar du bara med ctrl + z.


Lycka till!
Kramar Simon :thumbup:



Dela med dig
Postat av: Natasha

SV: Ja men de är ju klart, Det är ju inte många inom bloggvärlden som har humor. Visst de kan ha humor. Men inte extrem, som jag och min bästa vän gör! Bra jobbat ahah! ;)

2010-07-08 @ 01:23:53
URL: http://natashaninkovic.blogg.se/
Postat av: Natasha

De är ju asbra, keep up the good work! Är du 96a? :O

2010-07-08 @ 01:56:57
URL: http://naashaninkovic.blogg.se/
Postat av: Mel

Tack <3 Fast jag videobloggar ej... Men ändå.

2010-07-08 @ 08:34:14
URL: http://everythingaboutmel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig här!

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0