FÖRLORA OSKULDEN TIDIGT?

Jag har redan nu märkt flera som går i min årskurs i skolan som har förlorat sin oskuld.
Och dom går liksom runt och skryter om det...

När är det egentligen okej att förlora sin oskuld?

Jag är ju själv oskuld och jag bryr mig inte om att vara oskuld eller inte.
Jag vill inte gå runt och bli full och knulla runt massa okända/vänner som jag inte ens känner något för.
Jag vill isåfall ha ett förhållande med personen som "tar min oskuld".

Att höra av folk att den haft sex med någon på en fest... Och dom vart as fulla.
Och liksom försöker vara stolta över att dom haft sex med "en äldre" som det oftast brukar vara.

Hallå!
Jag har vänner som är 14 år... Och har förlorat oskulden...
Vissa av dom förlorade oskulden när dom var 13 år...
Jag tycker att det är ungt... Det är vad jag tycker.

Jag typ lärde mig vad skuld/oskuld var för något i 13 års åldern...
Och får reda på att några i min årskurs redan förlorat oskulden...
Jag ser mig själv som ung på den tiden... Visst det är mer en ett år sedan.
Men jag har mer förståelse och jag vet vad flera saker betyder idag än för 1 år sedan...
Jag säger inte att jag inte är ung nu... Men jag har massa år på mig...
Varför vara så stressad med att förlora oskulden vid dom första åren som tonåring...


Jag tycker synd om dom
Kramar Simon


Dela med dig
Postat av: Jossi

Hm... jag har heller inte förlorat oskulden haha.



Jag tycker dock att när det ska vara "okej" är ens egen känsla, vissa känner för det tidigare än andra.

Min kompis som är ett år yngre än mig förlorade sin för typ.. en vecka sen (JAG VAR TYP DEN ENDA SOM FICK VETA HÖÖHHÖ) men sin kille hahah. Så ja, vet andra som är äldre och förlorade den typ vid 15 och över. Så, eh ja!



Man känner väl själv.

Förstår dock inte alltid varför det ska vara så mycket hysteri om första gången man har samlag..

2010-07-18 @ 03:27:25
Postat av: DELLA

Folk väljer ju själva när de vill förlora sin oskuld. Vissa känner sig redo lite tidigare än andra.

Själv är jag 14 med och är oskuld, och tycker faktiskt det är viktigt att veta vem det är man förlorar oskulden med, och vara säker på det.

Det lär var något man minns hela livet, vem den förste var man hade sex med.

De flesta av mina vänner har redan förlorat de med någon de inte ens vill prata om längre.

Kan faktiskt säga att jag känner mig lite småstolt att jag inte har gått runt full och knullat den förste jag sett.

2010-07-18 @ 15:05:39
URL: http://dellas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej du..

Skulle vara jätte roligt och jätte snällt av dig om du skulle vilja rösta på min sommarbild

skulle vara jätte gulligt av dig isådanfall! :)



Hemsidan är: http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711

Om du redan röstat så kan du rösta igen. Du behöver inte säga att du har röstat, det ser jag. :)



Tack på förhand.

2010-07-18 @ 18:06:36
URL: http:// www.hallgreen.blogg
Postat av: Joanna

Ja och man blir ju liksom byxmyndig när man är 15... dessutom så förlorade min systers kompis oskulden igår, haha. Hon är 16. :) Själv tycker jag att 15 + är okej. Eftersom man är byxmyndig då.

2010-07-18 @ 18:55:56
Postat av: Maggie

Tungt inlägg ;)

2010-07-18 @ 21:26:04
URL: http://maggiiie.blogg.se/
Postat av: therese

jag håller fullständigt med dig. jag har en kompis som är EXAKT likadan. Hon förlorade sin oskuld med en killkompis som går i våran klass. nu pratar dom inte ens med varandra -.- och hon skryter om att hon har haft sex med en 22 åring bara för att han skulle fixa sprit till henne -.- det är sånt hon pratar om helatiden och så säger hon "aa jag sög av den eller den killen igår, då pullade han mig sen så körde han mig bakifrån". Liksom mysigt att höra när man träffar henne -.- menmen, det är hennes liv inte mitt "/

2010-07-19 @ 11:56:25
URL: http://baraatheresee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller med dig och inte. Jag förlorade oskulden när jag var 14 jag é 15 nu jag gjorde det för att jag kände för det helt enkelt och inte för att sedan skryta om det även om jag och kompisar pratar om sånt ibland men det är kompisar som okså e sexuellt aktiva. Men jag håller med om att det är fel att göra det bara för att värka cool:0 bra blogg btw:))

2010-08-19 @ 20:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig här!

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0