Eurovision song contest - SIMON TYCKER TILL!

Jag tänker lägga mina tankar och åsikter om de olika bidragen som var i första kvalet i ESC.


Moldavien: Tror dom att man kan vinna bara för att man har med en fiol i framträdandet.
Låten var inget vidare enligt mig, ingen vinnare och ingen hög placering.


Ryssland: Vilken dålig engelska och snö mitt i sommaren?
Glojn mojn eller vad sjunger dom? wow ett foto? seriöst...


Estland:
Tycker om låten på något sätt, eller iallafall refrängen.


Slovakien: Vad ska jag säga...
Den ena tjejen kom nog fel? hon skulle säkert gifta sig och gick fel ...
Nej men låten var inget vidare.


Finland: Dåligt att de just valde att sjunga på finska.
Skulle nog vart mycket lättare att bedömma om jag förstod vad låten handlade om.
Men den var ändå bra på något sätt.


Lettland: Väldigt dramatisk låt.
Hennes röst tvekade ibland, väldigt pipig och skärande. Gillar det inte alls.


Serbien: Heeeey! Lovitse! *Hopp**Hopp* Heeey! lägg av!


Bosnien och herzegovina: En typisk schlager-rock. Ingenting för mig.
Men den kan nog hamna på en bra placering.


Polen: Folkdans? trevligt i en schlager festival. Massa iiih och aah. Vad händer egentligen!


Belgien: Han kan vinna hela ESC. Denna låt är en vinnare, eller åtminstone en riktig bra placering.


Malta: Den var riktigt dålig i början av låten, men den började skärpa till sig i refrängen och den blv riktigt bra.
Men sen kom ju en fågel och förstörde allt. Fågeln tog för mycket uppmärksamhet.


Albanien: Ytterligare en fiol... Hon låter som en 50 åring?
refrängen var okej.


Grekland: OPAH! Nej tack. NEJ NEJ NEJ! Detta funkar inte.


Portugal: Bra röst... Men vad sjunger hon om egentligen? Klänningen var inte fin och tog för mycket uppmärksamhet.


Makedonien: Denna var faktist bra, iallfall refrängen. Versen var sådär... Ta bort rappen, den förstörde allt.


Vitryssland: Ingen bra låt alls. Robert Wells förtjänar inte att spela till sånna här dåliga låtar.


Island: Denna låt kommer säkert höras mycket i sommar. Denna låt var en riktig dansdänga.
Jag gillar den faktist.









Dela med dig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig här!

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0