MIN FARMOR!

Jag grät mig till sömns inatt.
Efter att igår ha pratat med pappa, faster och massa andra om min farmors uppväxt och hennes död och allt som hänt henne, så har jag börjat tänka.
Jag har inga minnen med min farmor.
Jag kommer inte ihåg när jag vart med farmor eller när jag har gjort saker med farmor.
Jag har farmor på bilder och filmer... Inget mer.
Jag var 3 år när min farmor dog... Hon dog inte gammal utan 55 år.
Hon dog på nyårsnatten 1999.
Jag fick ingen tid med min farmor... Ingen tid att lära känna henne.
Jag kommer inte ihåg hur hon var... Utan bara hur hon ser ut som jag sett på bilder och film.

Jag grät för jag tänkte...
Tänk om min farmor levde, då kunde jag fått mer tid med henne och lära känna henne.
Men det är ju försent... Hon är ju död.
Jag vet absolut ingenting om henne.
Så igår när pappa och faster berätta allt om hennes uppväxt och hennes död... Det var då jag fick den där tanken.
Om hon levde nu så skulle jag känt henne mer än vad jag gjorde... Jag skulle ha minnen med henne som jag kommer ihåg.

Jag älskar dig Farmor
Kramar Simon


Dela med dig
Postat av: Emila_sweet

Ja har aldrig träffat min farmor ): Vet inte vad hon dog av! Ja har bara träffat min gammelfarmor, och henne kommer jag iaf ihåg :D

2010-07-17 @ 15:35:03
Postat av: MyzaaN

okejs passar hunden ...segyt >.<!



Min farmor var min bästa vän...

2010-07-17 @ 16:38:39
URL: http://myzaans.se
Postat av: Normader och paradoxer

gulligt att killar gråter

2010-07-17 @ 22:03:14
Postat av: maria

Beklagar.. :/ förstår lite av hur du känner, fick inte heller någon tid med farmor, inte ens träffa henne..

2010-07-18 @ 01:27:03
URL: http://mariadaos.blogg.se/
Postat av: Steph.

Jag vet hur det känns. Min pappa avled för några år sedan. Han kom bara hem på fredagar och åkte utomlands med sitt jobb. När han var ledig bodde han i stockholm så han hade nära till Arlanda. Gosh. :(



Jag beklagar Simon. :((

2010-07-18 @ 14:11:43
Postat av: karolina

nej fy vad hemskt!

Jag brukar sitta och tänka på hur jag skulle reagera om min mormor dog . och varje gång börjar jag gråta!

Jag fattar inte varför . för det är endel utav henne som jag verkligen inte gillar . och sen så finns det en annan del som jag verkligen älskar med henne . Hon är typ min bästa vuxna vän eller vad man ska kalla det!

Hoppas att du får höra mer av din farmor . eller du har nog kanske hört rätt så mkt om henne. menhoppas att du får en bra uppfattning om henne iaf !

kram karolina

2010-07-19 @ 01:29:46
URL: http://iiheartfashion.blogg.se/
Postat av: S.

Alltså. När jag läste det här grät jag nästan själv. För att ah, min farmor dog detta året. Och saken är det att med tolv år tillsammans hann jag ändå inte säga det jag ville, fick inte lära känna henne. Jag var blyg, tillochmed för henne. Jag kunde inte prata med henne på det sättet jag ville, för hon pratade väl mest Finska. Jag kan ytterst lite finska. Nu önskar jag så mycket som jag inte han med. Så mycket ånger i mig.

:/

Jag säger inte alls att jag förstår dig, för det gör jag inte. Jag har upplevt nästan samma sak. Ja, att förlora en människa som man älskar. Men man har aldrig samma kännsla. Så jag tänker inte säga att jag förstår dig.Alla har olika lännslor om det. Man upplever det olika. Men hoppas att. Eh. jag vet inte vad jag ska säga allvarligt.

<..3

2010-07-24 @ 15:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig här!

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0