JAG OCH FINNAR!

Jag och finnar är väldigt bekanta.
Jag får finnar, och oftast vid pannan eller vid hakan.
Jag skäms om jag får en stor fet finne mitt i pannan. Men varför gör man det egentligen?

Att få finnar är jätte normalt vid tonåren... Varför skämmas över det?
Alla har problem med hyn i tonåren... Man får finnar ibland och det är inget man kan göra åt saken.
Man kan inte be en finne försvinna..
Finnar och tonåren är jätte bekanta med varandra.

Jag kan erkänna, jag hatar när jag får finnar.
Jag tar faktiskt en rakhyvel och skär/rakar bort de.
Jag får ett fult sår... Men det är något med mig...
Jag klarar inte av att ha finnen där och märka när någon glor på den.
Så antingen tar jag en pincett och klämmer bort det till det börjar blöda eller så tar jag en rakhyvel och skär/rakar bort den...

Jag har märkt i skolan att det oftast är folk som påminner en om att den har en finne någonstans...
Liksom varför göra en sån stor grej av en sådan liten sak?...
Jag förstår inte varför vissa får panik av en finne...

Jag var faktiskt med en av mina vänner ute på stan och hon träffade en vän som vi gick fram och hälsade på.
Det första hon sa när vi kom fram till henne var att hon sa till min vän var...
- Hej du har en finne på hakan...
Jag tänkte liksom det första man gör är väll inte att berätta något sådant?
Hon svarade självklart...
- Jag vet...
- Ska du inte göra något åt det svarade hon tillbaka... Jag fick chocken...
Herregud, det är ju jätte vanligt att man får finnar... Varför ska man alltid göra något åt finnar så fort man får en.

Likadant med acne...
Dom har inte valt att ha acne, så varför reta dom eller påminna dom om att dom har finnar?
Jag tycker man ska ge folk respekt för att dom vågar visa sig bland folk.

Jag har en vän som alltid kommenterar om jag har en finne.
Du har en stor finne där... du har en finne där...
Hon har till och med berättat att hon kommer skämmas om hon går med mig om jag inte klämmer finnen.
Men ursäkta mig? jag kanske älskar min finne där?

Varför göra en sån stor sak av en något sånt litet?

Vad gör du i en situation när du märkt att du fått en/flera finnar?
Kramar Simon

Dela med dig
Postat av: Fiffi

hrm... Använder sånt där rengöringstvålgrejjs o:

Ehe... Fast jag brukar hela tiden klösa och peta på dom för jag kan inte låta sår och sånt blabla vara och då ehm... ja gör det ont D:

2010-07-09 @ 20:42:46
Postat av: Elin.

Bra skrivet. Om den är liten döljer jag den med concealer, men om den är stor så döljer jag den med clerasil. (Men det är bara om jag ska ut på stan eller så) Men jag är väldigt noga med att tvätta ansiktet och jag gör ansiktsmasker en gång i veckan. Jag känner att mitt självförtroende faller samman lite om jag har en finne, vilket är tråkigt. Jag borde vara stolt över att jag är jag, för jag är ju fortfarande Elin även om jag har en finne eller hundra eller inga alls.

2010-07-09 @ 20:43:09
URL: http://missbehaving.blogg.se/
Postat av: emma

alltså jag har ganska mkt finnar och jag har provat många olika finn-medel, tandkräm och klämma dom, det blir nt ett dugg bättre och ibland bara värre. Jag tycker det gör superont att klämma dom. Snälla har du något tips?

2010-07-09 @ 20:53:10
Postat av: Det du :D<3

Jag började ta tabletter för finnar...för i 4an/5an/6an va jag typ den ända i klassen i tjejerna som hade redan börjat få finnar ;o och jag skämdes som fan..jag hade på bröstet/ansiktet/ryggen ...men mamma fixade tabletter till mig..och dom funkade efter ca 3 månader så va allt borta nu kan jag få en kanske på hakan på 2 månader..men jag får en sån stor jävel så jag skäms som bara den..

jag tvättar mig varje dag..nu efter 12 månader har jag slutat ta tabletterna och jag får inga längre...ganska glad för alla tjejer börjar få finnar nu..och jag har inga :D hahaha så känn på den nu..alla som klagade på mina finnar ;)

Men jag klämmer när jag får..och jag vet får värsta såret..och japp har sår men jag brukar använda foundation så blir min hud perfekt :D<3 det var allt från mig

2010-07-09 @ 21:57:25
Postat av: affi

Brukar använda foundation. Men ja, killar kanske inte lär använda det men ah. Det brukar iaf hjälpa att tvätta ansiktet på morgonen. :)

Btw; Gud vad den "vännen" skämmer ut sig själv.

2010-07-09 @ 22:03:00
Postat av: Julle

Säg till din kompis!

Om hon inte kan acceptera hur du ser ut, får hon gå.

Om det nu var en hon..

2010-07-09 @ 23:40:10
Postat av: Jossi

Jag har inte så extrema finnar längre riktigt, bara små typ "knottriga" eller hur man ska säga.

Tror det är för att jag knappt äter choklad längre (OCH SÄG INTE "CHOKLAD ÄR BARA EN MYT OSV" för det verkar inte vara så med mig. :< Varje gång jag ätit choklad får jag typ en finne några dagar därpå)



2010-07-10 @ 01:00:13
Postat av: Julia

Jag brukar inte få finnar, men när jag får det blir jag iriterad och kan inte låta bli att försöka kläma den spesielt om den gör ont...

2010-07-10 @ 10:58:41
Postat av: Irmali

''Men ursäkta mig? jag kanske älskar min finne där?''

Haha :(



Men i alla fall. Jag använder Stioxyl för att motvärka finnar. Sen tvättar jag ansiktet morgon och kväll. Och det funkar bra tycker jag, får jag ändå nån finne så klämmer jag den. Haha!

2010-07-10 @ 13:06:39
URL: http://andreairmali.blogg.se/
Postat av: OwnerBLOGG

Har också finnar nu så himmla pinsamt använder sånt där tecköver eller vad det heter hatar finnar :(

2010-07-11 @ 14:07:18
URL: http://karleklove.blogg.se/
Postat av: hellu.

mh. Jag är 11 , alltså inte i tonåren och jag får minst 3 finnar varje månad . Och eftersom ingen annan i min klass får det så brukar vissa säga "Har det kommit en ny röding till världen , igen ?"

så störigt . Jag lovar att när vi kommer upp i tonåren och dom också får en massa finnar , då kommer jag reta dom , rejält .

2010-07-12 @ 23:53:35
URL: http://absoluteemma.devote.se
Postat av: Matea

ohja,

har typ 20 st i pannan,



dt ee inte mitt fel,

jag har försökt med allt men inget funkar,

men finnar ee ju normalt.

och jag e 12, men jag bryr mig inte så mke nu, för jag är van.

2010-07-13 @ 15:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig här!

E-postadress: (Bara jag som ser den!)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0